Mgr. Klára Koubská
13. 4. 2026 09:00 – 14:45
6.00 hodin
Na Okrouhlíku 1371/30, Hradec Králové
Účastníci získají praktické dovednosti pro efektivní a spravedlivé hodnocení žáků v raném školním věku. Program se zaměří na přechod od subjektivního hodnocení k jasným kritériím (kriteriální hodnocení), které podporuje formativní přístup k učení a rozvoj žákovské sebereflexe. Zároveň vede k porozumění jak ze strany žáků, tak rodičů.
Obsah:
Základy kriteriálního hodnocení: Vysvětlení principů, odlišení od normativního hodnocení a jeho význam pro žáky mladšího školního věku.
Tvorba srozumitelných kritérií: Jak efektivně formulovat kritéria hodnocení, která jsou konkrétní, měřitelná a srozumitelná pro prvostupňové žáky i jejich rodiče.
Hodnotící nástroje a metody: Představení a praktické procvičování nástrojů, jako jsou rubriky, kontrolní listy, žákovská portfolia a škály hodnocení.
Formativní hodnocení: Integrace kritérií do zpětné vazby, která vede k pokroku, a jejich aplikace při závěrečném hodnocení.
Sebehodnocení a vrstevnické hodnocení: Metody, jak vést žáky k aktivní roli v procesu hodnocení a podpořit jejich zodpovědnost za vlastní učení.
Komunikace s rodiči: Jak pomocí kritérií efektivně a transparentně komunikovat pokroky žáka a jak to rodičům vysvětlovat a pracovat s nimi.
Garant:
Ing. Jaroslav Jirásko MBA reditel@kkivi.cz
V pondělí 16.12. spouštíme nové objednávkové stránky kurzů! Přihlašování na kurzy bude nyní jednodušší a intuitivnější. Omluvte dočasnou nefunkčnost platby kartou. V případě jakýchkoliv postřehů budeme rádi za vaši zpětnou vazbu. Váš tým KKIVI.